Kragerø - Perlen blant kystbyene
Gå tilbakeEpost til forfatterTips en venn!Utskriftsvennlig side

Stort flertall for lengre åpningstid i sentrum!

01.06 2006 av Willy Nilsen

 

Saken er oppdatert: Med 23 mot 6 stemmer bestemte medlemmene i Kragerø sentrumsforening i går at åpningstiden skal være fra kl. 9 til kl. 17, med langdag på torsdager. Mindretallet ville stenge butikkene kl. 16.

 

Det var innkalt til ekstraordinær generalforsamling etter forrige behandling, der utvidet åpningstid ble stemt ned.
Denne gangen hadde altså flertallet snudd.

De nye åpningstidene er kl. 9-17 hverdager unntatt torsdag da åpningstiden er til kl. 18. På lørdager er åpningstiden  fra kl-. 9 til kl.- 15.

Saken blir oppdatert!


Saken har vært diskutert i lengre tid, og mange av våre lesere har sagt sin  mening på "Din mening" her på Krageronett.
Det er et unisont krav om lengre åpningstid,  og helst til kl. 18 hver dag.

Her er noen av spørsmålene som la grunnlag for  debatten:

Hva mener du om at butikkene fortsatt skal stenge kl. 16 på vanlige hverdager?

Vil vedtaket føre til at du vil handle mer utenfor sentrum i Kragerø, eventuelt i andre byer?

Har avgiftsparkering betydning for dine handlevaner?

Er det bransjer og/eller butikker du savner i Kragerø sentrum?

Og til båtfolket: Er du fornøyd med mulighetene til å legge fra deg båten for å dra på handletur i sentrum?

Det er sikkert også andre problemstillinger, og vi stiller nettet til disposjon for alle meningsytringer som dreier seg om service og handel i sentrum.  Bli med på debatten!   

 

Si din mening her!

 

Tips en venn!

Kjenner du noen som også har interesse av å lese denne saken? Send et tips pr. e-post med skjemaet under. (Ingen informasjon lagres)

Til Navn:
Til epost:
Ditt navn:

 

Si din mening i denne saken!

Din mening:

Ditt navn:     

 

Av: miba
Dato:Lørdag 3. juni Kl: 14:33

Dette var en virkelig hyggelig nyhet for oss beboere i Kragerø, takk til sentrumsforeningen for at de snudde i tide. nå er det opp til alle oss som klaget på det forje vedtaket om å vise handling, bokstavelig talt :). Ha en fortsatt koselig pinse alle sammen.

Av: Skr
Dato:Mandag 15. mai Kl: 12:39

Heier på åpningstid fra 10.00 til 17.00. Da er det mulig å spise lunch i lunchen og handle litt etter jobb... Og så har jeg en utfordring til alle oss som handler i Grenland; for hver gang man har vært på Down Town/Arkaden/Herkules...sørg for at du har ihvertfall 3 handleturer i Kragerø - og så ser du hvor du blir mest sliten og har brukt mest penger. Kanskje handler vi mer enn vi trenger "når'n først er oppover"?

Av: :)
Dato:Fredag 12. mai Kl: 14:22

åpnings tidene i kragerø er helt greie. det skulle kanskje vert oppe litt lenger, siden folk slutter så sent og ikke da fåt tid til og treise til byen for ok kikke folk i butikkene er og så velidig hyggelige og hjelpsomme.det er kjempe bra..

Av: Hytteeier
Dato:Fredag 5. mai Kl: 21:01

En takk til Kragerøavisa som lar folk si sin mening. Mye av dette blir jo godt stoff og interessant lesing. Hva med nettsiden til Kragerø blad? Det er bare å logge seg inn og se .

Av: info
Dato:Fredag 5. mai Kl: 10:29

Jeg synes også at betjeningen i butikkene stort sett er hyggelig.
Men et par ganger har jeg opplevd at lyset ble slukket rett før stengetid slik at de siste kundene måtte bli ekspedert i mørke. Det er utrolig respektløst overfor kundene.
Av og til savner jeg kunnskap om varene. Det er blitt en tendens overalt at man bare later som om man vet hva man selger.

Av: rimelig fornøyd
Dato:Fredag 5. mai Kl: 08:35

Det er mange butikker som viser veldig god service,og betjening som er kjempe hyggelige.Det er også noen som burde finne seg noe annet å gjøre.Trenden i dag er vel at en søker mot store kjøpesenter i troen på at alt er så mye billigere,men Kragerø er ikke så ille som det kan høres ut nedover på siden her.

Av: Fornøyd Kunde
Dato:Torsdag 4. mai Kl: 22:44

Hei
Jeg er ikke enig med de som klager på sure folk i butikkene i Kragerø.Jeg syntes det er stort sett hyggelige folk i alle butikkene i Kragerø.Jeg ser også en fordel med att alle kjenner alle.Vi i vår familie har glemt lommeboka hjemme og fått skrive det på en lapp til neste gang vi skal til byen.Vi har også lånt sko, gardiner,tøy osv til prøve hjemme.Dette er en fordel som man har i Kragerø.(Man kan jo prøve dette på Down Town). Man får også bedre service i Kragerø framfor de store kjedene på sentra.Så støtt opp om den lille intime byen vi tross alt har.

Av: FSK
Dato:Torsdag 4. mai Kl: 16:50

Ja, det er mer enn åpningstidene som bidrar til handelslekkasje.

En deilig solskinnsdag i mars dro jeg ned til sentrum, handlelysten og glad. Det var en sånn dag da man får lyst på noe nytt både til garderoben og til huset,og kanskje et lite kafebesøk etter handlerunden.
Trangen til vårfornyelse tapte seg fort ved synet av at alt var ved det gamle. Skitne vindusglass blendet med triste reklameplakater eller gamle gardiner, de samme gamle tilbudskurvene, amatørmessige vindusutstillinger og trist belysning inne i mørke lokaler. Kunne det virkelig være noen nye og spennende varer her?

Det er inntrykket av sentrum som helhet jeg snakker om. Et fåtall butikker har sansen og gir et profesjonelt og fint inntrykk. Dessverre er de altfor få. Kundene trenger valgmuligheter og fristende mangfold i et hyggelig handelsmiljø. Overraskelser og forandringer får oss til å oppdage butikkene og varene på nytt når vi kommer til byen. Når støvet får legge seg, blir kundene uinteressert.

For å få kunder til byen må alle som har lokaler i sentrum bidra, kafeer, frisørsalonger, kontorer, butikker osv. Se på lokalet ditt! Er det sjarmerende, eller har det bare "gått ut på dato"? Bidrar du til å lokke folk til sentrum?

Det er noe som ikke stemmer når folk bruker tid og penger på å kjøre lange veier for å handle andre steder.








Av: Også patriot
Dato:Torsdag 4. mai Kl: 16:05

Helt enig med de fleste her. Åpningstidene (eller skal vi si stengetidene) er hoveårsaken til handelslekkasjen. Men det er også, som flere har vært innom, dette med service og "smilet som mangler".
Må selfølgelig ikke skjære alle over en kam, men smilet, og den hyggelige handelen, må på plass. Tror dette er viktigere en priser osv.
Så, butikkeiere og ansatte i sentrum. Juster åpningstidene, og ta frem smilet, så er det å håpe at vi kan unngå et senter på Kalstad. Byen må bevares med spesielle sjarm.

Av: Lasse
Dato:Torsdag 4. mai Kl: 10:20

Det er vel mere enn åpningstider som er årsaken til handelslekkasjon.
- Det er dyrt her i byen.
- Ingen kjedebutikker innen klær
- Nesten utilgjengelig for oss med barnevogner. Til og med lekebutikken er det umulig å komme seg opp til med vogn.

Særlig på lørdager bør det være oppe lenger, og frem til ihvertfall til 1700 på hverdager og 19 på torsdager.

Av: Butikk ansatt
Dato:Torsdag 4. mai Kl: 08:51

Butikk ansatt.

Jeg jobber i butikk i sentrum og jeg har delte meninger om åpningstidene.
Jeg har jobbet til kl.18.00 på torsdager i vinter halv året og jeg har hatt lite og gjøre etter kl.16.30. Kan dere som maser på lengere åpningstider svare meg på hvorfor vi skal ha åpent lenger hele uken når vi har hatt lang dag i ca 30 år uten att folk benytter seg av de åpningstider som allerede finnes.Jeg ser også att det er ett behov for lengere åpningstid på lørdager.Men jeg tror ikke min arbeids giver vil ha lenger åpningstider når folk ikke benytter de som er. Det ender med større lønnsutgifter og dyrere varer. Men de som har lengere åpningstider åpner ikke før kl.10.00.og vi får stadig klager fra folk som er tidlig i byen som ikke får gjort sine innkjøp da,så saken går nok begge veier.
Hilsen butikk ansatt.

Av: Nok er nok
Dato:Torsdag 4. mai Kl: 08:03

Nå har vel sentrumsbutikkene fått klar beskjed. Hvis det er noen der ute som synes det er greit med åpningstid til klokka fire, bør de melde seg her på nettet! Det hadde vært fint med noen motforestillinger!!!!!

Av: Huldra
Dato:Tirsdag 2. mai Kl: 18:41

Endring av åpningstidene i Kragerø vil komme. Om det er slik at åpningstidene alene, er det som får Kragerøfolk til å handle andre steder, må den trenden snus! Vi må gjøre byen vår attraktiv slik at folk ønsker å komme hit for å handle. Da mener jeg ikke bare vi som bor her. Åpningstider fra 10.00 til 17.00 er ingen dum ide, kanskje også ha åpent til 18.00 på hverdager. Det tar tid å endre folks vaner. Jeg tror at selv om åpningstidene i sentrum ble endret, vil det ta tid før man ser resultatene. Det er da det er viktig å stå på!
Men det er vel ikke så enkelt som at det er åpningstidene som er årsak til handelslekkasjen.
Det hadde vært interessant om noen kunne foreta en markedsundersøkelse i byen vår. Hva er det som mangler foruten tilrettelegging for bilbrukere og for korte åpningstider?
Har med gru lest at enkelte tror løsningen ligger i et kjøpesenter på Kalstad!!! Hvordan skal vår sjarmerende lille by bli seende ut da? Byens sjarm må bevares nettopp med småbutikkene, drevet av hyggelige mennesker som har tid til en prat.
Nei, kommunen må bla opp noen kroner, forbedre parkeringsmulighetene og bygge ut bryggeanleggene. Og butikkfolket må se seg rundt!
Smil til verden og den smiler tilbake!

Av: Pensjonist
Dato:Tirsdag 2. mai Kl: 17:19

Det mest sjarmerende med Kragerø som handlested er de små butikkene. Jeg må si at det blir ruskende galt slik noen hevder at vi bare finner folk som ikke yter service eller smiler bak disken. Om du smiler sjøl får du gjerne et smil tilbake.

Dersom det blir et krav at alle skal ha åpningstider langt utover kvelden er jeg redd at mange små butikker, som gjør Kragerø spesiell, ikke skal klare seg lenger - samtidig vet jeg at det kan være et problem i dagens samfunn hvor alle jobber å rekke butikkene i sentrum. Kjenner til andre byer som har løst problemet med å åpne kl. 10.00 og hatt åpent til kl. 17.00.

Skulle gjerne handlet i sentrum om sommeren også, men da er det umulig å finne en kaiplass uten å måtte klatre over mange båter, så da blir det å bruke bilen eller Valle.





Av: Næringsdrivende
Dato:Tirsdag 2. mai Kl: 16:01

Tusen takk til ”SI” for fint innlegg.

Vi skal vel være ganske fornøyde med det vi har her. Ikke mange byer på vår størrelse i nærheten har det utvalget av butikker vi har.
Hvis ikke de blir brukt, vil de forsvinne og da tror jeg flere vil klage mer over det, enn at vi ikke har lenge åpent.
Har vel ikke sett at det blir klaget så mye på åpningstider i tilsvarende byer rundt oss som har samme åpningstider.
Dere har jo tilbudet på sommeren. Da har vi lenger åpen, men blir det brukt? Nei - ikke mye fastboende å se da. Vi kan gjerne ha lengre åpent men da må det benyttes.
Tror ingen som driver næring i dag har råd til veldedighet.

Ser også at mange klager over at det er dyrt her, men hvis man sammenligner priser på samme varer her og andre steder tror jeg ikke at vi er noe dyrere. Da er det vel rett å si at vi mangler butikker med bilige varemerker.

Også litt rart å høre at servicen er så dårlig her. Har snakket med flere og vi føler oss ikke helt hjemme i de kommentarene, heller det motsatte, men vi blir ikke sure hvis dere si er i fra når dere ikke er fornøyde. Vi har gjentatte ganger fått høre fra turister at de får så god service her.
Tror mange som reiser ut av byen for å handle bruker åpningstidene som et alibi for ikke å handle her.

Og til de som tror det er en 9-16 fire jobb å drive butikk, må jeg dessverre skuffe. Hvor mange butikkeiere har ikke blitt ringt opp en kveld eller en helg og lurt på om ikke det var mulig å få en eller annen vare som de så gjerne skulle hatt, og med så dårlig service som det er her i byen, så gjør vi jo det vi kan for og skaffer deg det du trenger.
Det går jo an å prøve det på et senter.

Av: X-Kragerø
Dato:Tirsdag 2. mai Kl: 15:05

Som utflyttet fra Kragerø er det flaut og se på dagens åpningstider og at utviklingen står stille. Jobber selv på Sandvika Storsenter og åpningstiden er der i dag 10-21(18) og fra høsten 2007 blir åpningstiden 10-22(20)!

Åpningstidene i Kragerø sentrum burde vært 9-18 mandag til lørdag og 9-20(18) om sommeren!!


Av: K
Dato:Tirsdag 2. mai Kl: 12:43

Jeg handler selv det meste av sko og klær i porsgrunn og skien, og det er ikke fordi jeg ikke ønsker å støtte opp om forretningene i kragerø. Det er tre grunner til at jeg handler utenbys, 1. ÅPNINGSTIDER.. jeg rekker rett å slett ikke butikkene før de stenger.. 2. PARKERING, skal man bare en kjapp svipp innom apoteket for eksempel, mareritt.. hurra for nytt apotek i sannidal, som er åpent til 19.00!! og 3. PRISER, skal ikke legge skjul på at priser er en avgjørende faktor. Får mye mer for pengene ved å benytte meg av kjede butikkene.
Butikkene MÅ holde oppe lenger, de eneste butikkene jeg bruker relativt ofte er Tor sport og G-sport som har hatt utvidet åpningstid i flere år! Kjempeflott!
En ting som kragerø kommune burde vurdere (om de ikke kan tilby helt gratis parkering) og som de har innført i skien (arkaden) er første parkeringstime gratis, deretter 6 kroner for 2 time, også høyere og høyere hvor lenge du står. da blir det lettere for kundene og større sirkulasjon på parkeringen.
Ønsker man 9-16 jobb, ikke driv butikk!!

Av: T.S.
Dato:Tirsdag 2. mai Kl: 09:53

Båtfolket skyr Kragerø med den dårlige/mangel på plasser.
Det er så trangt og kniving om plasser med oppriping av båter at det er best å bruke butikker andre steder.

Av: SI
Dato:Tirsdag 2. mai Kl: 09:08

Det kan virke som at behovet er veldig stort for lengre åpningstider, men hvorfor benyttes da ikke torsdagene bedre? De aller fleste butikkene har da åpent til klokka 18, men likevel er byen omtrent tom etter klokka 16. At det er lengre åpent på torsdager er da en etablert ordning. Har snakket med noen av de næringsdrivende, og de fleste bekrefter at selv på torsdager er det veldig stille etter klokka 16.

Parkeringssituasjonen er tragisk, spesielt om sommeren, men det kan de næringsdrivende i byen gjøre fint lite med.

Reis gjerne til Grenland for å handle, men tenk da også på at bensin ikke er gratis. Dessuten vil forretningene i Kragerø forsvinne om ingen bruker dem. Da har vi ikke noe valg lenger. Jeg støtter lengre åpningstider i sentrum, men jeg har stor forståelse for at butikkene ikke ønsker å øke den når så få bruker utvidet åpningstid på torsdagene.

Mitt råd er: Slutt å syt, gjør noe med problemet ved å vise at behovet er der. Ta temaet opp med butikkeierne, og bruk den lengre åpningstiden på torsdagene.

Av: Skr
Dato:Tirsdag 2. mai Kl: 09:06

Endel mennesker i Kragerø arbeider utenfor kommunen...i Bamble, i Risør, på Gjerstad, og i Porsgrunn/ Skien. For disse er det sjelden anledning til å handle annet enn kolonialvarer i Kragerø. Andre butikker er stengt når de kommer fra arbeid. De fleste husker vel diskusjonen om "Brustadbua" - og hvilke varer som kunne selges i "storkiosk"? Dette var også en diskusjon om åpningstider, om hvorvidt en skulle få kjøpe melk når klokka var tolv om natta. I dag tror jeg de fleste er tilvent at slike ordninger fins - og da blir de brukt. Handelsstanden i Kragerø kan ikke prosedere på at det ikke er vits i å holde oppe etter kl 16, for da kommer ikke folk. Folk gjør det de blir tilvent...og i Kragerø er folk tilvennt at skal du handle etter kl. 16 reiser du til Grenland. Men vaner kan snus - jfr Brustadbua. Og snus vanene, tettes handelslekkasjen.

Av: Punctum
Dato:Mandag 1. mai Kl: 17:34

Hva skal vi med et stor kjøpesenter på Karlstad? Vi har jo en by full av butikker. Det er bare å få innehaverne der til å vise seg fra sine beste sider, smile og stå på litt for kundene sine, så er i hvertfall jeg kjempefornøyd. Og jeg vil helst slippe å dra andre steder for å handle.

Og til Tore som vil ha "kjedebutikker med åpningstider døgnet rundt", kan vi jo opplyse om at det allerede er slike forretninger i byen. Men de lever godt, ved siden av sine kollegaer/konkurrenter. Der får du brød bakt for en time siden, en delikat disk full av fersk fisk og kjøtt, m.m. Og enda har de oppe til klokken 20.00 eller så. Ta deg en tur og bli overrasket!

Til dere andre forretningsdrivende, se å få inn smilebøyla på plass, gjør det i hvertfall litt hyggelig rundt butikken og steng helst ikke føre klokken 18.00 da, om ikke annet. Andre klarer jo dette, så hvorfor ikke dere?

Av: Drangedalsbonden
Dato:Mandag 1. mai Kl: 17:27

Kragerøs forretningsdrivende har ikke skjønt noen ting. Enten det eller så er de fornøyde med den omsetningen de har i dag. Jeg trodde at ideen med å drive forretning var nettop sevise og penger. Vil Kragerø noe byen og befolkningen må det gjøres noe. Kansje det å bli en ja kommune istedet for å være en nei kommune vil hjelpe en del.
Så politikere og næringsdrivende: skjærp dere.

Av: Kjøpelysten
Dato:Mandag 1. mai Kl: 15:48

Hvem handler i Kragerø? Jo, det er forretningsstanden innbyrdes, har jeg hørt, for at de skal overleve!!! La oss få et storsenter med kjeder på Kalstad! Da slipper vi park.problemer, høye priser,og en sutrete sentrumsforening som ikke forstår at de driver butikk som igjen er avhengig av kunder året rundt.Kanskje gratisbuss til det nye storsenteret på Kalstad vil være en god idè, så kunne forretningene holde åpent kun to-tre dager i uka???

Av: Utflagget
Dato:Mandag 1. mai Kl: 15:12

Herregud for noen arrogante næringsdrivende! Skulle ikke tro at dere var avhengig av kundene, men heller omvendt, og slik er det heldigvis ikke! Vi kunder har heldigvis mange å velge mellom. Heia Grenland!!!

Av: Molly
Dato:Mandag 1. mai Kl: 14:58

Dette kommer ikke som en bombe. Forretningene i Kragerø ønsker IKKE kunder. Høye priser, dyr parkering (om en er heldig å finne en plass). I sommersesongen stiger parkeringsavgiften til himmels, mens parkeringsvaktene sirkler rundt bilene for bøter = lønn.Stort sett sur betjening (disse burde vært på smilekurs), kundene føler et kjøpepress og føler seg nærmest overvåket uten grunn. Jeg handler INGENTING i Kragerø lenger.Butikkene priser seg helt ut. En tur til Grenland, Stoa og Sverige er STORE penger spart og en HYGGELIG handletur unnagjort på dagen. Lengre åpningstider = flere arbeidsplasser.

Av: Tore
Dato:Mandag 1. mai Kl: 12:11

Flott, få inn kjedebutikker med åpningstider døgnet rundt.
Med brød som er bakt for en uke siden og kjøtt i plast, marinert i gamle bakterier. Da slipper vi Slaktere,Bakere og nærbutikker som ennå kan levere kvalitetsmat og god service. Verden går virkelig fremover.

Av: Kragerøjenter
Dato:Mandag 1. mai Kl: 12:10

hei. Vi er to ungdommer på 16 år, og vi mener at det er altfor dårlige åpningstider. For å komme til byen en lørdags morgen må vi stå opp grytidlig for å rekke butikkene! Det bør ihvertfall være åpent til kl 15.00!!

Av: Grenlandskunde
Dato:Søndag 30. april Kl: 23:15

Sentrumsforreningen klager over handelslekkasjen, men vil ikke gjøre noe for å begrense den. Kragerø er vel snart det eneste stedet i Telemark som butikkene stenger kl. 16.00. Kanskje på tide å gå i seg selv for å se hvorfor folk reiser til Grenland for å handle. Trekk hodet opp av jorda, og se dere litt rundt! Gi kundene det de vil ha, når de vil ha det!

Av: ???
Dato:Søndag 30. april Kl: 21:08

jeg jobber sjøl i en butikk, og service og åpningstider er det eneste folk ser på . om noe annet går de jo bare til neste butikk, sånn er vi menesker bare..

Av: hellefant
Dato:Søndag 30. april Kl: 20:01

Ikke rart det blir handelslekkasje når butikkene stenger kl fire. Og i tillegg er det jo håpløse parkeringstider i sentrum. Hadde heller ikke vært så dumt å få noen rimelige kjedebutikker hit.

Av: Sentrumskunde
Dato:Søndag 30. april Kl: 18:38

Bra, Nille! Det er et godt forslag. Jeg skal i hvertfall følge opp, og gi klar beskjed til de som stenger kl. 16. Hvis de ikke selv vil jobbe lengre enn til klokka fire, bør de overlate driften til andre.

Av: Hege
Dato:Søndag 30. april Kl: 17:19

Hvis kunder ønsker lengre åpningstider bør dere si i fra til de butikkene som stenger kl 16. Mange av disse butikkene tror ikke det er et behov for det. Skulle dette føre til lengre åpningstider bør kundene også benytte seg av det. Jeg driver Nille butikken og har lenge jobbet for å utvide åpningstidene sammen med andre, og synes det var forferdelig trist at forslaget ikke blei vedtatt på årsmøtet i sentrumsforeningen. Vi har hatt åpent til kl 17 i halvannet år sammen med 10-12 andre butikker, og har hatt gode erfaringer med det. Så jeg vil oppfordre alle som ønsker å handle i sentrum sier i fra til de butikkene som stenger kl 16 i dag.

Av: I faget
Dato:Søndag 30. april Kl: 14:47

Å sette kunden i fokus er blitt et av de store faglige temaene i servicenæringen de siste årene. I Kragerø har dette, men noen få flotte unntak, ikke skjedd. Det finnes fortsatt en del forretninger hvor vi blir møtt med nærmest en geip!
Desverre har dette med åpningstider også hengt igjen, og handelsstanden her har tydeligvis vondt for å tilpasse seg kundenes behov! Skulle de derimot gjøre dette og holde åpent til f.eks 18.00 hver dag, vil de nok se en snarlig oppgang i omsetningen.

Av: bestefar
Dato:Søndag 30. april Kl: 13:07

kan ikke de butikkene som vil, holde åpent,er sentrumsfor. en sperre? så meld dere ut.åpningstidene som gjelder i dag er fra da bestefar var ung

Av: Øyboer
Dato:Søndag 30. april Kl: 11:35

Selv om det er mye folk på Valle i sommerhalvåret, drar jeg heller dit for å handle. Det er bra utvalg, og butikkene er åpne til langt på kvelden. I vinterhalvåret er jeg bare i byen når jeg er helt nødt.

Av: miba
Dato:Søndag 30. april Kl: 10:06

Om sommeren kommer vi ikke frem og resten av året er det stengt når vi endelig kommer oss ned til byen, jaja, ikke lett å være Kragerø borger med en slik handelsstand.

Av: urbaner
Dato:Søndag 30. april Kl: 08:50

Brotorget ved breviksbrua er lett å nå for oss som trenger å handle eller få en hårklipp frem til kl. 20 00 om kvelden !

Tenk å få et slikt senter på Kalstad , det hadde vært flott for oss Kragerøborgere i sommersesongen i allefall , for da er det ikke mulig å komme frem i byen !!

Av: Punctum
Dato:Lørdag 29. april Kl: 19:55

Jeg leser innleggene under her og må nok bare nikke annerkjennende. Men det har vært sagt før og kan ikke sies tydelig nok at åpningstidene skal tilpasses de handlende. Dette burde sentrumsforeningen ta tak i og håndtere slik som enhver senterforening ellers gjør, altså stiller krav til forretningene både i forhold til åpningstider, fasadeprofilering og det som gjør at butikkene får best mulig omsetning, samtidig som kundene også har gode kår. Passer ikke slike innstillinger for butikkeierne, så bytt de ut med folk som vil være med på å gjøre Kragerø til en blomstrende handelsby. Handelslekkasjen foregår forøvrig til grenlandsområdet, Tangen og Stoa. Lykke til.

Av: Helgeturist
Dato:Lørdag 29. april Kl: 16:22

Et hjertesukk fra båtfolk som stadig er innom Kragerø i helgene fra april til oktober. Å legge til bryggene på gjesteplassene i Kragerø er en merkelig opplevelse. Det er nesten som en spøkelsesby før og etter fellesferien. Tar mye heller turen til Valle, der er det service, åpne butikker, vann i kranene, strøm på brygga. Og sist, men ikke minst pent og rent rundt omkring. I Kragerø er det søppel overalt, butikker som stenger tidlig og et elendig servicetilbud. Hvis Kragerø er interessert i turister, er det på høy tid å gjøre noen tiltak. Mer service på Jomfruland enn i Kragerø gjestehavn.

Av: miba
Dato:Lørdag 29. april Kl: 14:06

La oss bruke den makta vi har som forbrukere, ikke la de slippe unna med dette her. Vi må finne ut hvilke butikker som ville ha utvidet åpningstide, støtte de ved kun å handle der, da tenker jeg det kunne ha skjedd noe her i byen. Klaging hører de ikke på, vi har klaget i mange år, og med god grunn, så nå kan vi la de føle det på det eneste stedet der de er villige til å høre etter og det er på lommeboka. Kan noen skrive her hvilken butikker det er så kan vi prøve å spre det så godt det lar seg gjøre. Snakke med naboer, kollegaer, handle bevisst.
La de få det

Av: Lasse
Dato:Lørdag 29. april Kl: 12:12

Det er jo helt hårreisende. Hvilke argumenter bruker sentrumsforeningen for ikke å ha åpent lenger?

Tenk på alle de som slutter å jobbe kl. 16 da!

Når kommunen hindrer nye butikker på sluppan, for å hjelpe sentrumsbutikkene, burde de pålagt butikkene å ha åpent lenger.

Av: Svein Kr Haaland
Dato:Lørdag 29. april Kl: 11:04

Det er alt for tidlig å stenge kl 1600.Dette vil medføre at vi reiser til Skien hvor det er bedre tilbud.Det er alt for dårlige servicer her . Sparer mye ved å reise til fjorden,folk handler etter at de har spist middag,og slappet litt av.

Av: Grenland handler
Dato:Lørdag 29. april Kl: 10:55

Det er handelstand Sentrum i et nøtteskall ikke tenk service,og ikke slipp til nye butikker på sluppan som sikkert ville holdt lenger oppe.De klager hele tida at det er handelslekasje opp i fjorden er ikke handelstanden skyld i det selv?Nei fortsett og steng klokka 16-00 men slutt og klag på handels lekasje.Det tar 45min.til Down Town.

Av: Down Town-kunde
Dato:Lørdag 29. april Kl: 10:03

På tide med en slik debatt. Det er jo underlig at et gammeldags syn på åpningstider skal styre utviklingen i Kragerø, som ellers er preget av nytenkning.

Av: Fra Biørnebyen
Dato:Lørdag 29. april Kl: 10:01

Jeg er ikke overrasket, men likevel veldig skuffet. Tenker de ikke på oss som faktisk jobber til halv fire-fire og skal hjemom og spise før vi eventuelt kan ut og handle. Dette er å sage over den greina dere sitterpå, kjære butikkeiere!

 

Sett krageronett.no til din startside -

Redaktør Willy Nilsen 975 54 460 | Annonseansvarlig Markedsavdelingen 928 90 755
Teknisk ansvarlig ThinkWeb | webmaster@thinkweb.no
2005 © Kragerø Avisa AS